Általános szerződési feltételek

 

Sarudideluxe.hu / Sarudi Delux Vendégházak

Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum (továbbiakban: ÁSZF) Bertvil Hungary Kft. (továbbiakban: Szolgáltató, vállalkozó) által és a https://Sarudideluxe.hu/ weboldalon (továbbiakban: weboldal) keresztül nyújtott (részben e-kereskedelmi) szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (továbbiakban: Ügyfél, fogyasztó, felhasználó, megrendelő, vendég, együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit tartalmazza

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A weboldal/a szálláshely működésével kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://Sarudideluxe.hu/), aldomainjein és a szálláshelyen történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://Sarudideluxe.hu/aszf és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://Sarudideluxe.hu/aszf.pdf

  1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Bertvil Hungary Kft.

A szolgáltató székhelye: 2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@sarudideluxe.hu

Adószáma: 25547050-2-13

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék

Telefon: +36/70-943-6513

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

Tárhely-szolgáltatás

Rackhost Zrt.

 

 

+36 1 445-1200

6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

www.rackhost.hu

 

  1. Alapvető rendelkezések:
  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  • A jelen Szabályzat május 22. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi – mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani.
  • A https://Sarudideluxe.hu domain nevű weboldal Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
  • Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  • A weboldalon látható adatokról elképzelhető, hogy nem érvényesek más országokban. Elképzelhető, hogy egyes helyeken tiltják a felhasználásukat, illetve az elolvasásukat. A Szolgáltató nem vállal a felelősséget azokért az esetekért, amikor valaki olyan helyről éri el az oldalakat, és úgy használja fel a talált információkat, ahol és ahogyan azt a helyi törvények tiltják.
  • Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szolgáltatásának igénybevételét.
  • Speciális, egyedei feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
  1. Értelmező rendelkezések:
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  • Szolgáltatás: a https://Sarudideluxe.hu weboldalon igénybe vehető szolgáltatás, azaz szállásfoglalás.
  • Üzemeltető/Szolgáltató: a https://Sarudideluxe.hu weboldal szolgáltatója. Adatait lásd az 1. pontban.
  • Felhasználó: a weboldal látogatója
  • Vendég: A szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybe vevője.
  1. Szerződő fél 
  • A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
  • Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén –szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).
  • Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
  1. Szolgáltatás igénybevétele/foglalás
  • A foglalás indítása a „foglalás” menüpont alatt érhető el.
  • Felhasználó a foglalás során köteles a saját, valós adatait megadni. A foglalás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  • A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető Szolgáltatói hibás teljesítésért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  • A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szálláshelyet a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
  • A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
  1. Megrendelhető szolgáltatások köre és az árak
  • A megjelenített szolgáltatás a weboldalon online, vagy elektronikus üzenetben rendelhető meg/foglalható le. A szálláshelyre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, fizetendő összegek.
  • A weboldalon a Szolgáltató részletesen bemutatja a szálláshelyet.
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
  • Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szállás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást hibás áron visszaigazolni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat foglalási, rendelési szándékától.
  • Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
  1. Foglalás menete
  • Felhasználó a személyes adatai megadásával megkezdi a foglalást.
  • Majd a felnőttek és a gyermekek számát és az időpontot.
  • Ezt követően a „LEFOGLALOM” gombra kattintva tudja elküldeni a foglalását, az ott bekért személyes adatok megadását követően.
  • Fizetési információk:
  • Foglalás után a véglegesítéshez 30% előleg elutalása szükséges 2 napon belül.
  • Amennyiben nem érkezik meg az utalás a megadott időpontig, akkor a foglalást törli a Szolgáltató.
  • Felhasználó a foglalás 100%-át is át tudja utalni Szolgáltató bankszámlájára.
  • A fennmaradó összeget (70%) átutalással fizeti ki, egyenlíti ki a Vendég az érkezés előtt 14 nappal a Szolgáltató által megküldött végszámlára. Bankkártyát nem áll módjában Szolgáltatónak elfogadni. A Vendégház nem SZÉP kártya elfogadóhely.
  • A foglalás kizárólag írásban mondható le, az info@sarudideluxe.hu e-mail címre megküldött levélben.
  • A foglalás (a teljes ott-tartózkodás 30%-a) díjmentesen lemondható az érkezés előtti 30. napig.
  • 29. naptól és meg nem jelenés esetén a teljes tartózkodás 100 %-a kerül felszámolásra, vagyis a befizetett 30% NEM JÁR VISSZA, illetve kiszámlázásra kerül a fennmaradó 70%.
  • Az érkezés napján lemondott foglalás esetén a befizetett teljes összeg NEM JÁR VISSZA.
  • Az ár nem tartalmazza az idegenforgalmi adót, melyet Felhasználó a Szolgáltató által kiállított számla alapján átutalással tud rendezni.
  • Felhasználó a foglalással tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
  • Szolgáltató elektronikus számlát állít ki az utalásokról (bekérőt, előleg- és végszámlát).
  • Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a foglalási folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba/mezőbe, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  • Felhasználó e-mail-ben a foglalás elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó foglalásának elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A foglalás és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg a foglalás során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
    1. Árak
    • Az aktuális árak az Áraink aloldalon a foglalást megelőzően láthatók.
    • A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
    • Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
    • Szolgáltató a foglalást megerősítendő, 30%-os előleg befizetését kéri a Felhasználóktól.
    1. A Szolgáltatás igénybevételének módja
    • A Vendég a szálláshelyet az érkezés napján, 15:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
    1. Felmondás joga
    • A jelen ÁSZF elfogadásával a fogyasztónak minősülő felhasználó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben rögzített felmondási jog a rendelet 29. § (1) bekezdésének l) pontjára tekintettel nem illeti meg Önt, tekintettel arra, hogy a szállásnyújtásra irányuló szerződés, vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidő van kikötve.
    • A felmondási jogról részletesebben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben lehet olvasni, mely hatályos állapotban itt érhető el.
    1. Lemondási feltételek 
    • A pontos lemondási feltételek a 7.4. pontban találhatók a fizetési információk között.
    • Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatást megtagadni.
    1. Egyéb feltételek
    • Háziállatok
    • A Szolgáltató szálláshelyére háziállatok nem hozhatók.
    • A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
    • A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
    1. a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szálláshelyet, illetve a létesítményt,
    2. c) a Vendég fertőző betegségben szenved,
    3. d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
    • Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
    • A vendég betegsége, halála
    • Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
    • A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
    1. A szerződő fél (vendég) jogai és kötelezettségei, kártérítési felelőssége
    • A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a lefoglalt szálláshely, valamint a Szolgáltató azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
    • A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A panaszkezelés rendjéről bővebben a pontban található információ.
    • A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
    • A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
    • A szálláshely közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
    1. A szolgáltató jogai és kötelezettségei, kártérítési felelőssége
    • Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.
    • A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató hibájából következett be.
    • A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
    • A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szálláshelyen, és minden szükséges adatot a szálláshely rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
    • Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
    • A kártérítés mértéke maximum a Szerződés szerinti szállás ár összegének az tízszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
    1. Vis major
    • Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, járvány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
    1. Szavatosság 

    Hibás teljesítés 

    A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

    Kellékszavatosság

    • Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

    • Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

    • Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

    Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

    • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

    Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

    • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a weboldalt üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

    1. A szavatossági igény esetén történő eljárás
    • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
    • A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
    • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
    • A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
    • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
    • Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
    • A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
    • A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
    1. Vegyes Rendelkezések
    • Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
    • Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
    • Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
    • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
    • Szolgáltató a weboldalon található szolgáltatásokhoz való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
    • Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
    • Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
    1. Panaszkezelés rendje
    • A Szolgáltató célja, hogy valamennyi foglalást/szállás-nyújtást megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
    • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
    • Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
    • Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
    • A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

    A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

    • A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

    Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

    Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

    Fax száma: (76) 501-538

    Név: Mátyus Mariann

    E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

    Baranya Megyei Békéltető Testület

    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

    Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

    Telefonszáma: (72) 507-154

    Fax száma: (72) 507-152

    Név: Dr. Bodnár József

    E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

    Békés Megyei Békéltető Testület

    Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

    Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

    Fax száma: (66) 324-976

    Név: Dr. Bagdi László

    E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

    Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

    Fax száma: (46) 501-099

    Név: Dr. Tulipán Péter

    E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

    Budapesti Békéltető Testület

    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

    Telefonszáma: (1) 488-2131

    Fax száma: (1) 488-2186

    Név: Dr. Baranovszky György

    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

    Csongrád Megyei Békéltető Testület

    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

    Fax száma: (62) 426-149

    Név: Dékány László, Jerney Zoltán

    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

    Fejér Megyei Békéltető Testület

    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

    Telefonszáma: (22) 510-310

    Fax száma: (22) 510-312

    Név: Kirst László

    E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

    Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

    Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

    Fax száma: (96) 520-218

    Név: Horváth László

    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

    Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

    Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

    Telefonszáma: (52) 500-749

    Fax száma: (52) 500-720

    Név: Dr. Hajnal Zsolt

    E-mail cím: info@hbkik.hu;

    Heves Megyei Békéltető Testület

    Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

    Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

    Fax száma: (36) 323-615

    Név: Pintérné Dobó Tünde

    E-mail cím: tunde@hkik.hu;

    Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

    Telefonszáma: (56) 510-610

    Fax száma: (56) 370-005

    Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

    E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

    Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

    Telefonszáma: (34) 513-010

    Fax száma: (34) 316-259

    Név: Dr. Rozsnyói György

    E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

    Nógrád Megyei Békéltető Testület

    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

    Telefonszám: (32) 520-860

    Fax száma: (32) 520-862

    Név: Dr. Pongó Erik

    E-mail cím: nkik@nkik.hu;

    Pest Megyei Békéltető Testület

    Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

    Telefonszáma: (1)-269-0703

    Fax száma: (1)-269-0703

    Név: dr. Csanádi Károly

    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

    Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

    Somogy Megyei Békéltető Testület

    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

    Telefonszáma: (82) 501-000

    Fax száma: (82) 501-046

    Név: Dr. Novák Ferenc

    E-mail cím: skik@skik.hu;

    Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

    Fax száma: (42) 311-750

    Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

    Tolna Megyei Békéltető Testület

    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

    Telefonszáma: (74) 411-661

    Fax száma: (74) 411-456

    Név: Mátyás Tibor

    E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

    Vas Megyei Békéltető Testület

    Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

    Telefonszáma: (94) 312-356

    Fax száma: (94) 316-936

    Név: Dr. Kövesdi Zoltán

    E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

    Veszprém Megyei Békéltető Testület

    Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

    Telefonszáma: (88) 429-008

    Fax száma: (88) 412-150

    Név: Dr. Óvári László

    E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

    Zala Megyei Békéltető Testület

    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

    Telefonszáma: (92) 550-513

    Fax száma: (92) 550-525

    Név: dr. Koczka Csaba

    E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

    • A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
    • Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
    • A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszáta fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
    • Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
    • Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
    • az eljáró bíróságot;
    • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
    • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
    • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
    • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

    1. Szerzői jogok 
    • Miután a Sarudideluxe.hu mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a weboldalon megjelenő tartalmak (kivéve jelen ÁSZF) vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
    • A Sarudideluxe.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
    • A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
    • Tilos a Sarudideluxe.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Sarudideluxe.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
    • A Sarudideluxe.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
    • A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi következményeket von maga után. A Szolgáltató követelheti többek között a jogsértés abbahagyását és kárának megtérítését a Ptk. általános szabályai szerint. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
    1. Adatvédelem

    A weboldal adatvédelmi szabályzata elérhető a következő oldalon: https://Sarudideluxe.hu/adatvedelem

    Sarud, 2022. május 22.

    Sarudidelux
    Adatvédelmi áttekintés

    Sarudideluxe.hu

    Adatvédelmi szabályzat

    Tartalom

    Bevezetés. 3
    1.1. Az adatkezelő és elérhetőségei: 3

    Fogalom meghatározások. 4
    A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek. 5
    Egyes adatkezelések. 6
    4.1. Szállás foglalása. 6

    4.2. Kapcsolatfelvétel. 9

    4.3. Ügyfélkapcsolat. 11

    4.4. Panaszkezelés. 13

    4.5. Belső adatvédelem, adókötelezettségek. 15

    Címzettek, akikkel a személyes adatokat közlik. 16
    5.1. Adatfeldolgozók (akik, az adatkezelő nevében végzik az adatkezelést). 16

    5.2. Egyes adatfeldolgozók. 17

    5.3. Címzettek. 17

    Cookie-k (sütik) kezelése. 18
    Google és facebook szolgáltatások használata. 20
    7.1. A Google Analytics alkalmazása. 20

    7.2. Google Ads konverziókövetés használata. 20

    7.3. Közösségi oldalak. 21

    Ügyfélkapcsolatok és egyéb adatkezelések. 22
    Az érintettek jogai 23
    Intézkedési határidő. 24
    Az adatkezelés biztonsága. 25
    Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről. 26
    Adatvédelmi incidens bejelentése a hatóságnak. 27
    Felülvizsgálat kötelező adatkezelés esetén. 27
    Panasztételi lehetőség. 28
    Zárszó. 29
    Bevezetés
    Bertvil Hungary Kft. (2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2., adószám: 25547050-2-13) (a továbbiakban: Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő szabályzatnak:

    A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) szerint az alábbi tájékoztatást adjuk.

    Jelen adatkezelési tájékoztató https://sarudideluxe.hu weboldal és a Sarudi Delux Vendégházak adatkezelését szabályozza.

    Az adatkezelési tájékoztató elérhető az alábbi oldalról: https://sarudideluxe.hu/adatvedelem

    A tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.

    Az adatkezelő és elérhetőségei:
    Név: Bertvil Hungary Kft.
    Székhely: 2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2.
    E-mail: info@sarudideluxe.hu
    Telefon: +36/70-943-6513

    Fogalom meghatározások

    „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

    „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

    „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

    „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

    „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;

    „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

    „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

    A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek

    A személyes adatok:

    kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”);

    gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés („célhoz kötöttség”);

    az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”);

    pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden észszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék („pontosság”);

    tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”);

    kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).

    Az adatkezelő felelős a fentiek megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).

    Az adatkezelő nyilatkozik, hogy adatkezelése a jelen pontban foglalt alapelveknek megfelelően történik.

    Egyes adatkezelések
    Szállás foglalása
    Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
    Személyes adat

    Az adatkezelés célja

    Jogalap

    Vezeték-és keresztnév

    A kapcsolatfelvételhez, a foglaláshoz és a szabályszerű számla kiállításához szükséges.

    a GDPR 6. cikk b) és c) pontja.

    E-mail cím

    Kapcsolattartás.

    Telefonszám

    Kapcsolattartás, a foglalással, a számlázással kapcsolatos kérdések hatékonyabb egyeztetése.

    Számlázási név és cím

    Szállás, szolgáltatás igénybevétele esetén a szabályszerű számla kiállítása, továbbá a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése.

    Foglalással kapcsolatos adatok (dátum és időpont, felnőttek száma, gyermekek száma)

    A foglalás lehetővé tétele.

    A foglalás időpontja

    Technikai művelet végrehajtása.

    Az Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése.

    A foglaláskori IP cím

    Technikai művelet végrehajtása.

    Az e-mail cím nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.

    Az érintettek köre: A weboldalon foglaló valamennyi érintett.
    Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Amennyiben Felhasználó foglalt szállást Szolgáltató weboldalán, szerződés jött létre, így a személyes adatok törlésének határideje a szerződés teljesítéséig tart, míg a számviteli bizonylatok esetében – számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján – 8 évig.
    A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.

    Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő és munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
    Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
    Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
    az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
    A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések elleni tiltakozást az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
    postai úton a 2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2. címen
    e-mail útján az info@sarudideluxe.hu e-mail címen,
    telefonon a +36/70-943-6513 számon.
    Az adatkezelés jogalapja:
    a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pont,
    Az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:
    A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

    A számviteli jogszabályoknak megfelelő számlát kiállítása esetén a 6. cikk (1) bekezdés c) pontja.
    A szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a szerint 5 év.
    6:22. § [Elévülés]

    (1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.

    (2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.

    (3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.

    (4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis.

    Tájékoztatjuk, hogy
    az adatkezelés ajánlatkérés és foglalás esetén szerződéskötésen alapul, vagy a szerződést megelőzően az Ön kérésének megfelelő lépések megtételéhez szükséges,
    köteles a személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a foglalást teljesíteni.
    az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy nem tudjuk a foglalását, ajánlatkérését feldolgozni.
    Kapcsolatfelvétel
    Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
    Személyes adat

    Az adatkezelés célja

    Jogalap

    Név

    Azonosítás

    6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

    E-mail cím

    Kapcsolattartás, válaszüzenetek küldése

    6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

    Telefonszám

    Kapcsolattartás

    6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

    Üzenet tartalma

    A válaszadáshoz szükséges

    6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont

    Az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.

    Az érintettek köre: Üzenetet küldő valamennyi érintett.
    Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Ha a GDPR 17. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési kérelméig tart.
    Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelőnek az erre felhatalmazott munkatársai kezelhetik.
    Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
    Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
    az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
    A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
    postai úton a 2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2. címen
    e-mail útján az info@sarudideluxe.hu e-mail címen,
    telefonon a +36/70-943-6513 számon.
    Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont. Ha Ön felveszi velünk a kapcsolatot, hozzájárul, hogy a kapcsolatfelvétel során hozzánk került személyes adatait (név, telefonszám, e-mail cím) a jelen szabályzatnak megfelelően kezeljük.
    Tájékoztatjuk, hogy
    a jelen adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul, illetve ajánlat adásához szükséges vagy szerződéses jogviszony esetén jogszabályi kötelezettségen (együttműködés) alapul.
    köteles a személyes adatokat megadni, hogy kapcsolatba tudjon lépni velünk.
    az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudja felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval.
    Ügyfélkapcsolat
    Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
    Személyes adat

    Az adatkezelés célja

    Jogalap

    Név, e-mail cím, telefonszám.

    Kapcsolattartás, azonosítás, szerződések teljesítése, üzleti cél.

    6. cikk (1) bekezdés b) és c) pontja, a szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a

    Az érintettek köre: Az adatkezelővel telefonon/e-mailben/személyesen kapcsolatot tartó, vagy szerződéses jogviszonyban álló valamennyi érintett.
    Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A megkereséseket tartalmazó levelek az érintett törlési kérelméig tart, de maximum 2 év.
    Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő erre feljogosított munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
    Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
    Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
    az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
    A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
    postai úton a 2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2. címen
    e-mail útján az info@sarudideluxe.hu e-mail címen,
    telefonon a +36/70-943-6513 számon.
    Az adatkezelés jogalapja:
    a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pontja.
    A szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a szerint 5 év.
    6:22. § [Elévülés]

    (1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.

    (2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.

    (3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.

    (4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis.

    Tájékoztatjuk, hogy
    az adatkezelés szerződés teljesítéséhez és ajánlat adásához szükséges.
    köteles a személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a szerződést teljesíteni/egyéb kérését teljesíteni.
    az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy nem tudjuk a szerződést teljesíteni/kérését feldolgozni.
    Panaszkezelés
    Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
    Személyes adat

    Az adatkezelés célja

    Jogalap

    Vezeték-és keresztnév

    Azonosítás, kapcsolattartás.

    6. cikk (1) bekezdés c) pontja, és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése.

    E-mail cím

    Kapcsolattartás.

    Telefonszám

    Kapcsolattartás.

    Számlázási név és cím

    Azonosítás, a megrendelt szolgáltatásokkal kapcsolatosan felmerülő minőségi kifogások, kérdések és problémák kezelése.

    Az érintettek köre: A szálláshely szolgáltatásait igénybe vevő és minőségi kifogással élő, panaszt tevő valamennyi érintett.
    Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A kifogásról felvett jegyzőkönyv, átirat és az arra adott válasz másolati példányait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése alapján 5 évig kell megőrizni.
    Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő sales és marketing munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
    Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
    Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
    az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
    A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
    postai úton a 2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2. címen
    e-mail útján az info@sarudideluxe.hu e-mail címen,
    telefonon a +36/70-943-6513 számon.
    Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése.
    Tájékoztatjuk, hogy
    a személyes adat szolgáltatása jogi kötelezettségen
    a szerződés megkötésének előfeltétele a személyes adatok kezelése.
    köteles a személyes adatokat megadni, hogy panaszát kezelni tudjuk.
    az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy nem tudjuk kezelni a hozzánk beérkezett panaszát.

    Belső adatvédelem, adókötelezettségek
    Az adatkezelés jogalapja: a GDPR cikk (1) bekezdés c) pontja.
    Az adatkezelés célja: Az idegenforgalmi adóval kapcsolatos jogszabályi előírásoknak való megfelelés.
    Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: amíg az illetékes hatóság az adott jogszabályokban meghatározott kötelezettségek teljesítését ellenőrizheti, továbbá a szerződés esetén határideje – a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdésének megfelelően – az adott évet követő 7. év december 31-e.

    A kezelt adatok köre: Név, cím, azonosító okmány típusa és száma, e-mail cím, telefonszám, állampolgárság, születési hely-és idő, egyéb személyes adatok.

    Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.

    Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
    Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
    az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
    A személyes adatokhoz való hozzáférést, módosítását, vagy kezelésének korlátozását az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
    postai úton a 2730 Albertirsa, Gróf Széchenyi út 14/2. címen
    e-mail útján az info@sarudideluxe.hu e-mail címen,
    telefonon a +36/70-943-6513 számon.
    Tájékoztatjuk, hogy
    a személyes adat szolgáltatása jogi kötelezettségen
    a szerződés megkötésének előfeltétele a személyes adatok kezelése.
    köteles a személyes adatokat megadni, hogy a jogszabályi kötelezettségünket teljesíteni tudjuk.
    az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy nem tudja igénybe venni a szolgáltatásainkat.
    Címzettek, akikkel a személyes adatokat közlik
    „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.

    Adatfeldolgozók (akik, az adatkezelő nevében végzik az adatkezelést)
    Az adatkezelő a saját adatkezelési tevékenységeinek elősegítése céljából, továbbá érintettel kötött szerződés-, illetve a jogszabályok által támasztott kötelezettségeinek teljesítése érdekében adatfeldolgozókat vesz igénybe.

    Az adatkezelő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy kizárólag olyan adatfeldolgozókat vegyen igénybe, akik vagy amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés GDPR-ban foglalt követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.

    Az adatfeldolgozó és bármely, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó irányítása alatt eljáró, a személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy a jelen szabályzatban foglalt személyes adatokat kizárólag az adatkezelő utasításának megfelelően kezeli.

    Az adatfeldolgozó tevékenységeiért az adatkezelő jogi felelősséggel tartozik. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be a GDPR-ban meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta, vagy azokkal ellentétesen járt el.

    Az adatfeldolgozónak az adatok kezelését érintően érdemi döntéshozatala nincsen.

    Az adatkezelő az informatikai háttér biztosítására tárhely-szolgáltatót, mint adatfeldolgozót vehet igénybe.

    Egyes adatfeldolgozók
    Adatfeldolgozói tevékenység

    Név

    Cím, elérhetőség

    Tárhely-szolgáltatás

    Rackhost Zrt.

    +36 1 445 1200

    6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

    rackhost.hu

    Hírlevél-küldő szolgáltatók

    MailChimp

    The Rocket Science Group, LLC

    675 Ponce de Leon Ave NE

    Suite 5000

    Atlanta, GA 30308 USA

    privacy@mailchimp.com

    Active Campaign

    honlap: https://www.activecampaign.com

    email: info@activecampaign.com

    telefon: (773) 360-2270

    Címzettek
    Azok a közhatalmi szervek, amelyekkel hivatalos feladataikkal kapcsolatos jogi kötelezettségeik keretében személyes adatokat közölnek, nem tekinthetők címzettnek, amikor olyan személyes adatokat kapnak, amelyek az uniós vagy a tagállami jog alapján egy konkrét közérdekű vizsgálat lefolytatásához szükségesek.

    Ennek ellenére az adatkezelő tájékoztatja az érintetteket, hogy a személyes adatokat továbbítja a Nemzeti Adó és Vámhivatalnak, a helyi önkormányzati hivatalnak és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ részére.

    Cookie-k (sütik) kezelése

    Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Egyedi azonosítószám, dátumok, időpontok
    Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.
    Az adatkezelés célja: A felhasználók azonosítása és a látogatók nyomon követése.
    Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje:
    Süti típusa

    Adatkezelés jogalapja

    Adatkezelés

    időtartama

    Munkamenet sütik (session)

    Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény (Elkertv.) 13/A. § (3) bekezdése

    A vonatkozó

    látogatói munkamenet lezárásáig tartó időszak

    Statisztikai és marketing sütik

    1 hónap-2 év

    Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A cookie-k használatával nem kezel személyes adatokat az adatkezelő.
    Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.
    Az adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.
    A legtöbb böngésző, amelyet felhasználóink használnak, lehetővé teszi annak beállítását, hogy mely cookie-kat kell menteni és lehetővé teszi, hogy (meghatározott) cookie-k újra törlésre kerüljenek. Amennyiben Ön a cookie mentését meghatározott weboldalakon korlátozza vagy harmadik fél cookie-jait nem engedélyezi, úgy ez bizonyos körülmények között oda vezethet, hogy weboldalunk többé nem használható teljes egészében. Itt talál információkat arra vonatkozóan, hogy a szokásos böngészők esetében hogyan tudja a cookie beállításokat testre szabni:
    Google Chrome (https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=hu)

    Internet Explorer (https://support.microsoft.com/hu-hu/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies)

    Firefox (https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-engedelyezese-es-tiltasa-amit-weboldak-haszn

    Safari (https://support.apple.com/kb/PH21411?locale=hu_HU)

    Google és facebook szolgáltatások használata
    A Google Analytics alkalmazása
    Ez a honlap a Google Analytics alkalmazást használja, amely a Google Inc. („Google”) webelemző szolgáltatása. A Google Analytics úgynevezett „cookie-kat”, szövegfájlokat használ, amelyeket a számítógépére mentenek, így elősegítik Felhasználó által látogatott weblap használatának elemzését.
    A Felhasználó által használt weboldallal kapcsolatos cookie-kkal létrehozott információk rendszerint a Google egyik USA-beli szerverére kerülnek és tárolódnak. Az IP-anonimizálás weboldali aktiválásával a Google a Felhasználó IP-címét az Európai Unió tagállamain belül vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államokban előzőleg megrövidíti.
    A teljes IP-címnek a Google USA-ban lévő szerverére történő továbbítására és ottani lerövidítésére csak kivételes esetekben kerül sor. Eme weboldal üzemeltetőjének megbízásából a Google ezeket az információkat arra fogja használni, hogy kiértékelje, hogyan használta a Felhasználó a honlapot, továbbá, hogy a weboldal üzemeltetőjének a honlap aktivitásával összefüggő jelentéseket készítsen, valamint, hogy a weboldal- és az internethasználattal kapcsolatos további szolgáltatásokat teljesítsen.
    A Google Analytics keretein belül a Felhasználó böngészője által továbbított IP-címet nem vezeti össze a Google más adataival. A cookie-k tárolását a Felhasználó a böngészőjének megfelelő beállításával megakadályozhatja, azonban felhívjuk figyelmét, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy ennek a honlapnak nem minden funkciója lesz teljes körűen használható. Megakadályozhatja továbbá, hogy a Google gyűjtse és feldolgozza a cookie-k általi, a Felhasználó weboldalhasználattal kapcsolatos adatait (beleértve az IP-címet is), ha letölti és telepíti a következő linken elérhető böngésző plugint. https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu

    Google Ads konverziókövetés használata
    A „Google Ads” nevű online reklámprogramot használja az adatkezelő, továbbá annak keretein belül igénybe veszi a Google konverziókövető szolgáltatását. A Google konverziókövetés a Google Inc. elemző szolgáltatása (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; „Google“).
    Amikor Felhasználó egy weboldalt Google-hirdetés által ér el, akkor egy a konverziókövetéshez szükséges cookie kerül a számítógépére. Ezeknek a cookie-knak az érvényessége korlátozott, és nem tartalmaznak semmilyen személyes adatot, így a Felhasználó nem is azonosítható általuk
    Amikor a Felhasználó a weboldal bizonyos oldalait böngészi, és a cookie még nem járt le, akkor a Google és az adatkezelő is láthatja, hogy Felhasználó a hirdetésre kattintott.
    Minden Google Ads ügyfél másik cookie-t kap, így azokat az Ads ügyfeleinek weboldalain keresztül nem lehet nyomon követni.
    Az információk – melyeket a konverziókövető cookie-k segítségével szereztek – azt a célt szolgálják, hogy az Ads konverziókövetést választó ügyfeleinek számára konverziós statisztikákat készítsenek. Az ügyfelek így tájékozódnak a hirdetésükre kattintó és konverziókövető címkével ellátott oldalra továbbított felhasználók számáról. Azonban olyan információkhoz nem jutnak hozzá, melyekkel bármelyik felhasználót azonosítani lehetne.

    Ha nem szeretne részt venni a konverziókövetésben, akkor ezt elutasíthatja azáltal, hogy böngészőjében letiltja a cookie-k telepítésének lehetőségét. Ezután Ön nem fog szerepelni a konverziókövetési statisztikákban.
    További információ valamint a Google adatvédelmi nyilatkozata az alábbi oldalon érhető el: google.de/policies/privacy/

    Közösségi oldalak
    Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre: Facebook/Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram stb. közösségi oldalakon regisztrált neve, illetve a felhasználó nyilvános profilképe.
    Az érintettek köre: Valamennyi érintett, aki regisztrált a Facebook/ Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram stb. közösségi oldalakon, és „lájkolta” a Szolgáltató közösségi oldalát, illetve a közösségi oldalon keresztül felvette a kapcsolatot az adatkezelővel.
    Az adatgyűjtés célja: A közösségi oldalakon, a weboldal egyes tartalmi elemeinek, termékeinek, akcióinak vagy magának a weboldalnak a megosztása, illetve „lájkolása”, követése, népszerűsítése.
    Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje, az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye és az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az adatok forrásáról, azok kezeléséről, illetve az átadás módjáról, és jogalapjáról az adott közösségi oldalon tájékozódhat az érintett. Az adatkezelés a közösségi oldalakon valósul meg, így az adatkezelés időtartamára, módjára, illetve az adatok törlési és módosítási lehetőségeire az adott közösségi oldal szabályozása vonatkozik.
    Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása személyes adatai kezeléséhez a közösségi oldalakon.

    Ügyfélkapcsolatok és egyéb adatkezelések

    Amennyiben az adatkezelő szolgáltatásaink igénybevétele során kérdés merülne fel, esetleg problémája lenne az érintettnek, a honlapon megadott módokon (telefon, e-mail, közösségi oldalak stb.) kapcsolatba léphet az adatkezelővel.
    Adatkezelő a beérkezett e-maileket, üzeneteket, telefonon, Facebook-on stb. megadott adatokat az érdeklődő nevével és e-mail címével, valamint más, önként megadott személyes adatával együtt, az adatközléstől számított legfeljebb 2 év elteltével törli.
    E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.

    Kivételes hatósági megkeresésre, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek megkeresése esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatás adására, adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátására.
    A Szolgáltató ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.

    Az érintettek jogai
    A hozzáférés joga
    Ön jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a rendeletben felsorolt információkhoz hozzáférést kapjon.

    A helyesbítéshez való jog
    Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.

    A törléshez való jog
    Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy Önre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje meghatározott feltételek esetén.

    Az elfeledtetéshez való jog
    Ha az adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.

    Az adatkezelés korlátozásához való jog
    Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:

    Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
    az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
    az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;
    Ön tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e Ön jogos indokaival szemben.

    Az adathordozhatósághoz való jog
    Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta (…)

    A tiltakozáshoz való jog
    A jogos érdeken, illetve a közhatalmi jogosítványon, mint jogalapokon alapuló adatkezelések esetében Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a (…) kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is.

    Tiltakozás közvetlen üzletszerzés estén
    Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.

    Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
    Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely Önre nézve joghatással járna vagy Önt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.

    Az előző bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:

    Ön és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
    meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely Ön jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
    Ön kifejezett hozzájárulásán alapul.

    Intézkedési határidő
    Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt a fenti kérelmek nyomán hozott intézkedésekről.

    Szükség esetén ez 2 hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt.

    Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

    Az adatkezelés biztonsága
    Az adatkezelő és az adatfeldolgozó a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:

    a személyes adatok álnevesítését és titkosítását;
    a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét;
    fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehet állítani;
    az adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és értékelésére szolgáló eljárást.
    A kezelt adatokat úgy kell tárolni, hogy azokhoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá. Papír alapú adathordozók esetében a fizikai tárolás, irattárazás rendjének kialakításával, elektronikus formában kezelt adatok esetén központi jogosultságkezelő rendszer alkalmazásával.
    Az adatok informatikai módszerrel történő tárolási módját úgy kell megválasztani, hogy azok törlése – az esetleg eltérő törlési határidőre is tekintettel – az adattörlési határidő lejártakor, illetve ha az egyéb okból szükséges, elvégezhető legyen. A törlésnek visszaállíthatatlannak kell lennie.
    A papír alapú adathordozókat iratmegsemmisítő segítségével, vagy külső, iratmegsemmisítésre szakosodott szervezet igénybevételével kell a személyes adatoktól megfosztani. Elektronikus adathordozók esetében az elektronikus adathordozók selejtezésére vonatkozó szabályok szerint kell gondoskodni a fizikai megsemmisítésről, illetve szükség szerint előzetesen az adatoknak a biztonságos és visszaállíthatatlan törléséről.
    Az adatkezelő az alábbi konkrét adatbiztonsági intézkedéseket teszi:
    A papír alapon kezelt személyes adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató az alábbi intézkedéseket alkalmazza (fizikai védelem):
    A dokumentumokat biztonságos, jól zárható száraz helyiségben helyezni el.
    A Szolgáltató épülete és helyiségei tűzvédelmi és vagyonvédelmi berendezéssel vannak ellátva.
    A személyes adatokat csak az arra jogosult személyek ismerhetik meg, azokhoz harmadik személyek nem férhetnek hozzá.
    A Szolgáltató adatkezelést végző munkatársa a munkavégzése során csak úgy hagyhatja el azt a helyiséget, ahol adatkezelés folyik, hogy a rá bízott adathordozókat elzárja, vagy az adott helyiséget bezárja.
    Amennyiben a papíralapon kezelt személyes adatok digitalizálására kerül sor, akkor a digitálisan tárolt dokumentumokra irányadó szabályokat kell alkalmazni.

    Informatikai védelem

    Az adatkezelés során használt számítógépek és mobil eszközök (egyéb adathordozók) a Szolgáltató birtokát képezik.
    A számítógépeken található adatokhoz felhasználónévvel és jelszóval lehet csak hozzáférni.
    A központi szerver géphez csak megfelelő jogosultsággal és csakis az arra kijelölt személyek férhetnek hozzá.
    A digitálisan tárolt adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató adatmentéseket és archiválásokat alkalmaz.
    A Szolgáltató által hasznát személyes adatokat tartalmazó számítógépes rendszer vírusvédelemmel van ellátva.
    A weboldalon SSL titkosítást használ az adatkezelő.
    Adatkezelő biztosítja:
    a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét;
    fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehet állítani.
    Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
    Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.

    Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit; ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket; ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.

    Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:

    az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
    az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
    a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.

    Ha az adatkezelő még nem értesítette az érintettet az adatvédelmi incidensről, a felügyeleti hatóság, miután mérlegelte, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár-e, elrendelheti az érintett tájékoztatását.

    Adatvédelmi incidens bejelentése a hatóságnak
    Az adatvédelmi incidenst az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.

    Felülvizsgálat kötelező adatkezelés esetén
    Ha a kötelező adatkezelés időtartamát, vagy szükségessége időszakos felülvizsgálatát törvény, helyi önkormányzat rendelete, vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusa nem határozza meg, az adatkezelő az adatkezelés megkezdésétől legalább háromévente felülvizsgálja, hogy az általa, illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt személyes adat kezelése az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges-e.

    Ezen felülvizsgálat körülményeit és eredményét az adatkezelő dokumentálja, e dokumentációt a felülvizsgálat elvégzését követő tíz évig megőrzi és azt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) kérésére a Hatóság rendelkezésére bocsátja.

    Panasztételi lehetőség
    Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
    1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
    Levelezési cím: 1374 Budapest, Pf.: 603.
    Telefon: +36 -1-391-1400
    Fax: +36-1-391-1410
    E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

    Zárszó
    A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

    A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (GDPR)(2016. április 27.)
    évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
    évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
    évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
    évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
    évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
    évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
    16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
    A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről